Nieuws

Laatste nieuws

Veelgestelde vragen over de woningen voor spoedzoekers van WonenBreburg

11-04-2019

Wat zijn de regels?

De spoedzoeker:

  1. beargumenteert in een persoonlijk gesprek waarom hij of zij in aanmerking komt voor de woning en wat de binding is met Breda of Tilburg. We willen weten wat de dringende reden is en mogelijk vragen we om formulieren die de reden onderbouwen,

  2. staat maximaal 1,5 jaar ingeschreven bij Klik voor Wonen of Woning in Zicht,

  3. heeft nog geen woning geweigerd,

  4. heeft niet eerder van de spoedzoekersregeling gebruikt gemaakt,

  5. komt niet in aanmerking voor een andere (voorrangs)regeling,

  6. is akkoord met een tijdelijk contract van twee jaar.

Verhuring gebeurt binnen de regels van passend toewijzen.

Kan iemand voor altijd in de woning blijven wonen?

Nee, de spoedzoeker krijgt een tijdelijk huurcontract van twee jaar en moet binnen die tijd een definitieve nieuwe woning vinden. Ze krijgen actieve begeleiding hierbij van onze woonadviseur. De spoedzoekwoning komt dan na maximaal twee jaar weer vrij voor een nieuwe spoedzoeker.

Waar liggen de woningen?

De woningen liggen in alle wijken van Breda en Tilburg waar WonenBreburg huurwoningen heeft. Het is ons eigen woningbezit. We bouwen geen nieuwe woningen voor deze pilot. Vooraf is niet te voorspellen welke woning er vrij komt en dus ook niet welke spoedwoning geadverteerd wordt.

Zijn er verschillende woningen?

Ja, er kunnen eengezinswoningen en appartementen voor spoedzoekers beschikbaar komen, variërend met één of meer slaapkamers. Ook gezinnen in een spoedsituatie kunnen dus bij ons terecht. De huurprijzen dus ook allemaal verschillend.

Worden alle 75 woningen tegelijkertijd geadverteerd?

Nee, dit aantal wordt verspreid vanaf nu tot eind 2019.

Wanneer stopt de pilot?

Eind 2019 stopt de pilot. WonenBreburg evalueert en beslist dan of de spoedzoeker een standaard woningaanbod blijft of niet.

Laatste nieuws

Via e-mail je vraag stellen

Woning in Zicht is een digitaal loket. Voor vragen omtrent je inschrijving helpen we je graag via e-mail. Vul het contactformulier in als je een vraag hebt. 

Wij streven ernaar op werkdagen binnen 24 uur te reageren. 

 

Telefonisch of persoonlijk jouw vraag stellen

Wil je graag iemand (telefonisch) spreken? Dan kun je contact opnemen met een van de deelnemende corporaties: contactgegevens van de corporaties