Nieuws

Veelgestelde vragen en antwoorden over de verlaging van het inschrijf- en verlengingsgeld

17-09-2018

Heb je een vraag over de verlaging? Lees verder!

1. Hoe moet ik inloggen? 

Je logt in met jouw gebruikersnaam en je wachtwoord. Jouw gebruikersnaam is veelal je inschrijfnummer tenzij je zelf een nieuwe gebruikersnaam hebt ingesteld. 

2. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. 

Je kunt je gebruikersnaam opvragen op www.woninginzicht.nl door rechtsboven in het scherm op 'Inloggen' te klikken. Je kiest vervolgens voor 'Gebruikersnaam vergeten?'. 

3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Als jij je wachtwoord vergeten bent, kun je met je gebruikersnaam een nieuw wachtwoord opvragen op www.woninginzicht.nl door rechtsboven in het scherm op 'Inloggen' te klikken. Vervolgens klik je op 'wachtwoord vergeten'. Je krijgt vervolgens een e-mail toegestuurd met daarin een link. Als je daarop klikt kun je een nieuw wachtwoord invullen. 

Let op: als je jouw gegevens of een nieuw wachtwoord opvraagt, dan wordt dit gestuurd naar het e-mailadres dat op je inschrijving bekend is. 

4. Vanaf wanneer moet ik verlengen? 

Je kunt de verlenging 30 dagen voor jouw verlengingsdatum pas betalen. Eerder is niet mogelijk. Als je na deze datum inlogt op www.woninginzicht.nl met jouw gebruikersnaam en wachtwoord, dan zie je direct de vraag of je de inschrijving wilt verlengen. 

Als je inlogt op onze website kom je in Mijn Overzicht. Rechts zie jij je 'Profiel' staan. Als je iets naar beneden gaat, zie je jouw 'Inschrijfduur' staan. Je klikt dan op het blauwe 'i-tje' en dan komt jouw inschrijfdatum naar voren. 30 Dagen voordat jouw inschrijving afloopt ontvang je automatisch een e-mail om te verlengen. 

5.Wat moet ik nu precies doen?

Je hoeft zelf niets te doen! Inschrijven en verlengen werken gewoon hetzelfde. Je ontvangt een e-mail en sms-bericht als het tijd is om te verlengen. Hierin verwijzen we met een link  naar de website (www.woninginzicht.nl). Je kunt betalen via iDeal of een eenmalige machtiging. Het bedrag is al automatisch aangepast naar 8 euro.

6.Hoe kom ik hiervoor in aanmerking?

Het inschrijf- en verlengingsgeld verlagen we per 1 oktober voor alle woningzoekenden. Je hoeft hier dus niets voor te doen. De verlaging gaat automatisch in voor iedereen die zich vanaf 1 oktober bij Woning in Zicht inschrijft of de inschrijving verlengt.

Let op: er verandert niets aan het tijdstip waarop je je verlenging altijd jaarlijks betaalt. Als je bijvoorbeeld jaarlijks in november bericht ontvangt om te gaan verlengen, is dat nu ook nog steeds zo.

7.Waarom gaat het per 1 oktober in?

We willen deze verandering vooraf goed communiceren. En we hebben tijd nodig om de aanpassing in ons systeem door te voeren.

8.Ik moet half september verlengen, moet ik dus gewoon 11 euro betalen?

Ja, de verlaging gaat per 1 oktober in.

9.Ik moet in november verlengen, hoe zorg ik nu dat het goed gaat?

Je hoeft zelf niets te doen. Zoals je gewend bent, krijg je bericht van ons wanneer  je je inschrijving moet verlengen.

10.Kan het nu misgaan met mijn betaling, die doe ik altijd automatisch?

Betalingen verlopen bij Woning in Zicht niet automatisch. Ieder jaar krijg je bericht wanneer je moet verlengen. Je betaalt deze verlenging via iDeal of met een eenmalige machtiging.

11.Ik was ingeschreven bij Leystromen en hoefde nooit verlenging te betalen! Helemaal niet voordeliger voor mij dus?

Een jaar geleden gingen de inschrijvingen van Leystromen over naar Woning in Zicht. Voor jou als woningzoekende betekent dit dat je voortaan op alle huurwoningen van de 6 aangesloten corporaties kunt reageren. Het aanbod van Midden-Brabant overzichtelijk op 1 website bij elkaar dus! Bij de aansluiting liet Leystromen je weten dat je vanaf toen jaarlijks verlengingskosten van 11 euro zou moeten gaan betalen. Dit wordt nu dus 8 euro. Mooi meegenomen!

12.Ik heb mijn verlenging niet betaald, ben ik nu uitgeschreven?

Je krijgt 2 e-mails van Woning in Zicht om je te herinneren aan het verlengen van je inschrijving. Daarnaast ontvang je een sms-bericht. Als de verlengingskosten daarna nog niet zijn betaald, schrijven we je uit als woningzoekende.

13.Kan mijn uitschrijving teruggedraaid worden?

Een uitschrijving kun je binnen 6 maanden zelf herstellen, door de verlenging alsnog te betalen. Dit doe je door in te loggen op www.woninginzicht.nl en met iDeal of een eenmalige machtiging het verlengingsgeld te betalen.

14.Waarom moet je voor inschrijving en verlenging betalen? Waarom niet gratis?

Het aanbieden van woningen door 6 corporaties op 1 website brengt kosten met zich mee. Door de uitbreiding van Woning in Zicht met 2 corporaties in 2017, zijn de kosten wel verlaagd.

15. Mijn inschrijfdatum is na 1 oktober, maar ik heb begin september de verlenging al betaald. Wat nu?

Met woningzoekenden die begin september al betaalden, terwijl ze pas in oktober hoefden te verlengen, neemt Woning in Zicht contact op.

Terug naar overzicht

Via e-mail je vraag stellen

Woning in Zicht is een digitaal loket. Voor vragen omtrent je inschrijving helpen we je graag via e-mail. Vul het contactformulier in als je een vraag hebt. 

Wij streven ernaar op werkdagen binnen 24 uur te reageren. 

 

 

Telefonisch of persoonlijk jouw vraag stellen

Wil je graag iemand (telefonisch) spreken? Dan kun je contact opnemen met een van de deelnemende corporaties: contactgegevens van de corporaties