Verlengen en betalen

Het is belangrijk dat je de jaarlijkse verlengkosten betaalt als je ingeschreven wilt blijven als woningzoekende. Hieronder vind je alle informatie over het verlengen van je inschrijving.

Hoe kan ik de verlengingskosten betalen? 

Je kunt de verlengingskosten à € 8,- betalen met een eenmalige machtiging of via iDEAL betaling. Let op: een eenmalige machtiging duurt ruim 2 weken voordat deze is verwerkt. 

Het is niet mogelijk om de verlengingskosten over te boeken naar ons bankrekeningnummer, te betalen via een doorlopende machtiging, een acceptgirokaart of via automatische incasso.

Wanneer moet ik mijn inschrijving verlengen? 

Je jaarlijkse verlengingsdatum is de datum waarop je bent ingeschreven bij Woning In Zicht. Ieder jaar vragen we je vóór die datum je inschrijving te verlengen. Je ontvangt automatisch één maand vooraf een e-mail met het verzoek tot verlengen en twee weken vooraf een herinnering per e-mail. Ook ontvang je een sms-bericht ter herinnering aan het verlengen.

Vanaf wanneer kan ik mijn inschrijving verlengen? 

Je kunt de verlenging pas 30 dagen voor jouw verlengingsdatum betalen. Eerder is niet mogelijk. Wil jij de uitgangsdatum van jouw verlenging weten? Log dan in op www.woninginzicht.nl

Hoe moet ik mijn inschrijving verlengen? 

Als je inlogt op de website kom je direct op de pagina ’Verlengen inschrijving’. Daar word je gevraagd in een aantal stappen je gegevens te controleren en te bevestigen. Bij stap 4 kun je de verlengingskosten betalen via een eenmalige machtiging of middels iDEAL.

Let op: je komt alleen op deze pagina (Verlengen inschrijving) terecht als je inschrijving ook verlengd moet worden (vanaf 30 dagen voor je verlengingsdatum). 

Ik heb de verlengingskosten niet op tijd betaald. Wat nu? 

Het is mogelijk om je inschrijving binnen 6 maanden na de uitschrijfdatum zelf te herstellen. Als je inlogt op www.woninginzicht.nl met je inlognaam en wachtwoord kan je via ‘mijn betalingen’ de verlengingskosten met een iDEAL betaling voldoen. Je inschrijving wordt dan hersteld.

Ben je langer dan 6 maanden uitgeschreven maar korter dan 2 jaar? In sommige gevallen kan je inschrijving hersteld worden. Neem in dat geval contact op met de deelnemende corporaties of stuur een e-mail naar infowoninginzichtnl 

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen? 

Wij registreren geen rekeningnummers in het systeem. Je hoeft dit alleen zelf op te geven wanneer je weer de jaarlijkse verlenging betaalt. Je verricht de betaling online door te kiezen voor iDEAL of een eenmalige machtiging.

Mijn eenmalige machtiging is nog niet verwerkt.

Als je een eenmalige machtiging hebt afgegeven duurt het 2,5 week voordat het bedrag wordt afgeschreven en verwerkt wordt. Mocht een betaling, om wat voor reden dan ook niet gelukt zijn, dan krijg je hier altijd bericht over. 

Ik heb wel geld overgemaakt, maar op mijn inschrijving staat nog een openstaande betaling

Jouw betaling is mogelijkerwijs niet verwerkt in ons systeem. Dat kan verschillende oorzaken hebben.

We verzoeken je vriendelijk na te gaan of dit bedrag door jouw bank gestorneerd is. Is dat het geval? Dan verzoeken we je contact op te nemen met infowoninginzichtnl.  

Is de betaling niet teruggeboekt door de bank? Dan kun je een kopie van jouw betaalbewijs of bankafschrift mailen naar info@woninginzicht.nl. Wij gaan dan na wat er mis is gegaan in de verwerking van de betaling.

Ik zie een uitstaande iDEAL betaling, wat betekent dit? 

Een iDeal betaling staat in principe altijd gelijk op betaald. Als in het systeem een iDeal betaling uitstaand is, dan kan dit 2 dingen betekenen:

  • Er was een storing bij de bank;
  • De iDeal betaling is niet afgemaakt.

Is het bedrag wel afgeschreven van je rekening? Stuur dan een kopie van je bankafschrift naar info@woninginzicht.nl, dan kijken we het na.

Ik wil me inschrijven vanuit het buitenland en heb geen Nederlandse bankrekening. Hoe kan ik het inschrijfgeld dan betalen? 

Vanuit veel landen kun je toch betalen met een eenmalige machtiging. In dit overzicht zie je de landen waar dit mogelijk is. Staat jouw land er niet bij? Wij verzoeken je in dit geval contact op te nemen met ons via infowoninginzichtnl. We laten je vervolgens weten hoe je kunt betalen. 

 

Via e-mail je vraag stellen

Woning in Zicht is een digitaal loket. Voor vragen omtrent je inschrijving helpen we je graag via e-mail. Vul het contactformulier in als je een vraag hebt. 

Wij streven ernaar op werkdagen binnen 24 uur te reageren. 

 

Telefonisch of persoonlijk jouw vraag stellen

Wil je graag iemand (telefonisch) spreken? Dan kun je contact opnemen met een van de deelnemende corporaties: contactgegevens van de corporaties