Op welke manieren bieden de corporaties hun woningen aan?

Op onze website plaatsen de corporaties op verschillende manieren hun woningen. De corporaties bepalen zelf in welk model ze een woning plaatsen. Ze proberen hier steeds meer in af te wisselen, zodat je als woningzoekende binnen de diverse modellen passend aanbod vindt. Welke manieren zijn er en hoe kun je reageren? Lees snel verder!

Inschrijfduur

Het systeem selecteert bij inschrijfduur de kandidaat met de langste inschrijfduur. Je hebt 3,5 dag de tijd om op een advertentie te reageren.

Loting

Het systeem selecteert geheel willekeurig een kandidaat uit de lijst met reacties. Je hebt 3,5 dag de tijd om op een advertentie te reageren.

Snelle reageerder

De computer loot tussen de kandidaten die in de eerste 15 minuten op de woning hebben gereageerd. Als binnen die 15 minuten geen passende kandidaat heeft gereageerd, vervolgt het systeem met de kandidaten die na 15 minuten hebben gereageerd. Dit gebeurt op volgorde van reactie. Je hebt 15 minuten om mee te loten. 

Eerste reageerder

Tot slot gebruiken de woningcorporaties voor vrije sectorwoningen het eerste reageerdermodel. Het systeem selecteert dan de eerste persoon die reageert. 

Doelgroep of bemiddeling

Bij doelgroep staat in de advertentie vermeld dat de woning met voorrang naar een bepaalde doelgroep gaat, bijvoorbeeld woningzoekenden met een Wmo-verklaring, 55+ of gezinnen. Bemiddeling houdt in dat de woning gaat naar een bijzondere en urgente woningzoekende.

 

 

Via e-mail je vraag stellen

Woning in Zicht is een digitaal loket. Voor vragen omtrent je inschrijving helpen we je graag via e-mail. Vul het contactformulier in als je een vraag hebt. 

Wij streven ernaar op werkdagen binnen 24 uur te reageren. 

 

Telefonisch of persoonlijk jouw vraag stellen

Wil je graag iemand (telefonisch) spreken? Dan kun je contact opnemen met een van de deelnemende corporaties: contactgegevens van de corporaties